Inicjowanie projektów w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora Nr 12/2022 z dnia 21 lutego 2022 roku każdy wniosek projektowy, planowany do złożenia w konkursie o finansowanie ze źródeł zewnętrznych, podlega obowiązkowi zgłoszenia do właściwej jednostki organizacyjnej, celem rejestracji w systemach Uczelni
Obowiązkowe zgłoszenie wniosku
Zgodnie z Instrukcją Inicjowania Projektów w GUMed zgłaszanie projektów przebiegać może w ramach dwóch wariantów:
- Wariant informacyjny dotyczy projektów, które przed złożeniem wniosku o finansowanie zewnętrzne, wymagają zawiadomienia Biura Projektów. Do zgłoszenia takiego projektu służy Informacyjna Karta Projektu, którą można wypełnić również online, przy użyciu formularza rejestracyjnego.
- Wariant rozszerzony dotyczy projektów obsługiwanych przez Biuro Projektów, które wymagają wkładu własnego Uczelni, zakładają koszty niekwalifikowane, wymagają poniesienia dodatkowych kosztów przygotowania aplikacji projektowej lub związanych z trwałością i utrzymaniem rezultatów, przewidują działania komercjalizacyjne lub są objęte procedurą konkursu wewnętrznego. W ten sposób zgłaszane są również inicjatywy projektowe, dla których konieczne jest znalezienie źródła finansowania. Do zgłoszenia takiego projektu służy Rozszerzona Karta Projektu. Karta ta uzupełniana jest we współpracy z opiekunem wniosku po stronie Biura Projektów.
Informacyjna Karta Projektu służy zarejestrowaniu wniosku w rejestrach GUMed. Rozszerzona Karta Projektu wymagana jest dla pozyskania zgody
Komitetu Sterującego ds. Projektów na złożenie wniosku do Instytucji Finansującej.
Szczegóły
Zgłoszenie odbywa się drogą formalną, a osoba zgłaszająca (zwana dalej; „Zgłaszającym”) zobowiązana jest wypełnić odpowiednią Kartę oraz uzyskać zgodę bezpośredniego przełożonego i kierowników jednostek zaangażowanych na złożenie projektu.Karty przesyłane są do Biura Projektów jedną z poniższych dróg:
- W wersji edytowalnej drogą mailową na adres biuroprojektow@gumed.edu.pl
- W wersji papierowej pocztą wewnętrzną Uczelni do Biura Projektów.
Terminy
Termin na przekazanie zgłoszenia powiązany jest z terminem składania wniosków w naborze zewnętrznym. Jeśli w ogłoszeniu o naborze umieszczonym na stronach GUMed nie wskazano inaczej Informacyjną Kartę Projektu lub Rozszerzoną Kartę Projektu należy przekazać do Biura Projektów nie później niż w terminie:
- 28 dni kalendarzowych przed zamknięciem naboru dla projektów wymagających zawarcia przed złożeniem wniosku umowy konsorcjum/umowy o współpracy;
- 21 dni kalendarzowych przed zamknięciem naboru w pozostałych przypadkach.
Ważne! Każdorazowo do pozyskania podpisu reprezentanta Uczelni na wniosku projektowym lub wymaganych do niego załącznikach – Kierownik Projektu powinien złożyć do Biura projektów draft wniosku celem jego weryfikacji pod kątem formalno-finansowym. Tylko wnioski zweryfikowane przez Opiekuna danego naboru projektowego będą przedkładane do podpisu.
Tylko projekty zgłoszone zgodnie z niniejszą Instrukcją mogą zostać złożone do naboru w konkursie o finansowanie ze źródeł zewnętrznych.
Wszelkich informacji na temat procesu inicjowania udzielają pracownicy Biura Projektów (skontaktuj się).