Inicjowanie projektu

StartInicjowanie projektu
Inicjowanie projektów w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym

Zgodnie z Zarządzeniem Rektora Nr 12/2022 z dnia 21 lutego 2022 roku każdy wniosek projektowy, planowany do złożenia w konkursie o finansowanie ze źródeł zewnętrznych, podlega obowiązkowi zgłoszenia do właściwej jednostki organizacyjnej, celem rejestracji w systemach Uczelni

Obowiązkowe zgłoszenie wniosku

Zgodnie z Instrukcją Inicjowania Projektów w GUMed zgłaszanie projektów przebiegać może w ramach dwóch wariantów:

  1. Wariant informacyjny dotyczy projektów, które przed złożeniem wniosku o finansowanie zewnętrzne, wymagają zawiadomienia Biura Projektów. Do zgłoszenia takiego projektu służy Informacyjna Karta Projektu, którą można wypełnić również online, przy użyciu formularza rejestracyjnego.

  2. Rejestruj wniosek
  3. Wariant rozszerzony dotyczy projektów obsługiwanych przez Biuro Projektów, które wymagają wkładu własnego Uczelni, zakładają koszty niekwalifikowane, wymagają poniesienia dodatkowych kosztów przygotowania aplikacji projektowej lub związanych z trwałością i utrzymaniem rezultatów, przewidują działania komercjalizacyjne lub są objęte procedurą konkursu wewnętrznego. W ten sposób zgłaszane są również inicjatywy projektowe, dla których konieczne jest znalezienie źródła finansowania. Do zgłoszenia takiego projektu służy Rozszerzona Karta Projektu. Karta ta uzupełniana jest we współpracy z opiekunem wniosku po stronie Biura Projektów.
Informacyjna Karta Projektu służy zarejestrowaniu wniosku w rejestrach GUMed. Rozszerzona Karta Projektu wymagana jest dla pozyskania zgody Komitetu Sterującego ds. Projektów na złożenie wniosku do Instytucji Finansującej.

Proces2.jpg

Szczegóły

Zgłoszenie odbywa się drogą formalną, a osoba zgłaszająca (zwana dalej; „Zgłaszającym”) zobowiązana jest wypełnić odpowiednią Kartę oraz uzyskać zgodę bezpośredniego przełożonego i kierowników jednostek zaangażowanych na złożenie projektu.Karty przesyłane są do Biura Projektów jedną z poniższych dróg:

  1. W wersji edytowalnej drogą mailową na adres biuroprojektow@gumed.edu.pl
  2. W wersji papierowej pocztą wewnętrzną Uczelni do Biura Projektów.
Terminy

Termin na przekazanie zgłoszenia powiązany jest z terminem składania wniosków w naborze zewnętrznym. Jeśli w ogłoszeniu o naborze umieszczonym na stronach GUMed nie wskazano inaczej Informacyjną Kartę Projektu lub Rozszerzoną Kartę Projektu należy przekazać do Biura Projektów nie później niż w terminie:

  • 28 dni kalendarzowych przed zamknięciem naboru dla projektów wymagających zawarcia przed złożeniem wniosku umowy konsorcjum/umowy o współpracy;
  • 21 dni kalendarzowych przed zamknięciem naboru w pozostałych przypadkach.

Ważne! Każdorazowo do pozyskania podpisu reprezentanta Uczelni na wniosku projektowym lub wymaganych do niego załącznikach – Kierownik Projektu powinien złożyć do Biura projektów draft wniosku celem jego weryfikacji pod kątem formalno-finansowym. Tylko wnioski zweryfikowane przez Opiekuna danego naboru projektowego będą przedkładane do podpisu.

Tylko projekty zgłoszone zgodnie z niniejszą Instrukcją mogą zostać złożone do naboru w konkursie o finansowanie ze źródeł zewnętrznych.
Wszelkich informacji na temat procesu inicjowania udzielają pracownicy Biura Projektów
(skontaktuj się).

Jak dojechać?

Zobacz kampus