Konkurs na inwestycje związane z działalnością naukową na rok 2026

StartAktualności Konkurs na inwestycje związ...

Konkurs na inwestycje związane z działalnością naukową na rok 2026

13.05.2025

Konkurs na duże inwestycje związane z działalnością naukową – finansowanie na rok 2026

Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego uruchomiło kolejny nabór wniosków na finansowanie dużych inwestycji związanych z działalnością naukową. W konkursie tym wartość jednostkowa każdej wnioskowanej aparatury powinna wynosić minimalnie 500 tysięcy złotych.

Przy przyznawaniu środków finansowych na realizację inwestycji Minister uwzględnia następujące szczegółowe kryteria:
a) zasadność wykorzystania infrastruktury przewidzianej do finansowania do realizacji planowanych prac lub zadań,
b) możliwość wykorzystania infrastruktury przewidzianej do finansowania przez inne podmioty w związku z jej planowanym udostępnianiem lub w ramach współpracy wnioskodawcy z tymi podmiotami,
c) przygotowanie wnioskodawcy do realizacji inwestycji i użytkowania infrastruktury przewidzianej do finansowania,
d) prawidłowość wykorzystania i rozliczania wcześniej przyznanych środków finansowych na realizację inwestycji.

Uwaga
Ze względu na bardzo krótki czas na składanie wniosków (Ministerstwo zmieniło daty konkursu w roku 2025) nabór nie będzie objęty procedurą konkursu wewnętrznego.

  • Wnioski, w których nie występuje wkład własny i konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów realizacji inwestycji po stronie Uczelni prosimy zgłaszać za pomocą formularza na stronie Biura Projektów.
  • Inwestycje, które posiadają planowany wkład własny lub których realizacja wymagać będzie dodatkowych kosztów po stronie Uczelni (np. adaptacji pomieszczenia, instalacji dodatkowej klimatyzacji, drogich serwisów i kalibracji) prosimy zgłaszać przy użyciu Rozszerzonej Karty Projektu. Kartę należy przesłać drogą mailową na adres granty@gumed.edu.pl.

Termin zgłaszania Projektów w GUMed 2.06.2025 r.
Termin wnioskowania w MNiSW to 15.06.2025 r.
Wnioski wypełniane są w systemie ZSUN/OSF.

Obsługą wnioskowania w Biurze Projektów zajmuje się Małgorzata Szydłowska-Czyżak (malgorzata.szydlowska-czyzak@gumed.edu.pl, tel. 58-349-12-07). By dodać opiekuna projektu po stronie GUMed w systemie OSF (redaktora pomocniczego) należy użyć loginu zarejestrowanego już użytkownika systemu OSF: malgorzatasc
Zachęcamy do konsultowania wniosków telefonicznie, mailowo i online, po wcześniejszym umówieniu.

Materiały pomocnicze:
INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU

Dokumentacja źródłowa:

Jak dojechać?

Zobacz kampus