Nabór wniosków w konkursie PRELUDIUM 20

StartAktualności Nabór wniosków w konkursie ...

Nabór wniosków w konkursie PRELUDIUM 20

9.04.2021

Narodowe Centrum Nauki ogłosiło konkurs PRELUDIUM 20 na projekty badawcze przeznaczone dla naukowców nieposiadających stopnia doktora.

DLA KOGO?

Konkurs kierowany jest do osób rozpoczynających karierę naukową nieposiadających stopnia naukowego doktora oraz niebędących laureatami wcześniejszych edycji konkursu PRELUDIUM.

Do zespołu badawczego mogą należeć jedynie: kierownik projektu, opiekun naukowy i opcjonalnie, wykonawca, który posiada co najwyżej stopień doktora.

TEMATYKA KONKURSU

Do konkursu można złożyć wniosek obejmujący badania podstawowe w obszarze określonym w jednym z 25 paneli NCN.

CZAS TRWANIA PROJEKTU

Projekty mogą trwać 12, 24 lub 36 miesięcy.

CO FINANSUJE PROGRAM?

NCN finansuje 100% kosztów badań.

Określone są górne limity wartości budżetu: - 70 000 zł w projektach trwających 12 miesięcy; - 140 000 zł w projektach trwających 24 miesiące; - 210 000 zł w projektach trwających 36 miesięcy.

Z kosztów bezpośrednich można zaplanować wydatki na:

- wynagrodzenia dla kierownika projektu i ewentualnego wykonawcy;

- zakup aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania (maksymalny limit to 30% wartości budżetu);

- zakup materiałów i drobnego sprzętu;

- usługi obce;

- wyjazdy służbowe, wizyty, konsultacje;

- inne koszty niezbędne do realizacji projektu, zgodne z katalogiem kosztów w projektach badawczych.

Z kosztów pośrednich można opłacać:

- koszty OpenAccess w wysokości do 2% kosztów bezpośrednich (wyłącznie koszty związane z udostępnieniem publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie);

- pozostałe koszty niezbędne do realizacji badań, które nie są związane z nimi bezpośrednio (np. adaptacje pomieszczeń, meble biurowe itp. – pełen katalog kosztów pośrednich do wykorzystania przez kierownika projektu znajduje się TUTAJ).

Koszty pośrednie stanowią 20% wszystkich kosztów bezpośrednich projektu. Kierownik projektu ma do dyspozycji 25% z tej kwoty.

TERMIN SKŁADANIA WNIOSKU

Wniosek składa się wyłącznie poprzez system ZSUN/OSF.

Termin składania wniosków w NCN upływa 15 czerwca 2021 r. o godzinie 16:00.

W celu weryfikacji finalnej wersji składanych dokumentów i pozyskania wymaganych podpisów reprezentantów GUMed wniosek należy złożyć do Działu Projektów Badawczych w nieprzekraczalnym terminie do 11 czerwca 2021.

Deklarację chęci składania wniosku prosimy zgłosić najpóźniej do 24 maja 2021 r. na adres e-mail biuroprojektow@gumed.edu.pl. Każdemu wnioskodawcy zostanie przydzielony opiekun wniosku po stronie Działu Projektów Badawczych, który jako redaktor pomocniczy wniosku będzie mógł udzielać bieżącego wsparcia w przygotowywaniu aplikacji grantowej.

DOKUMENTACJA KONKURSOWA

Szczegółowe informacje i dokumentacja konkursowa znajdują się na stronie Narodowego Centrum Nauki.

ZAŁĄCZNIKI

Przy uzupełnianiu danych GUMed we wniosku prosimy posługiwać się załączonym wzorem. wzorem (500 KB)

Prezentacja szkoleniowa odnośnie Zarzadzania Danymi Badawczymi. Zarządzania danymi badawczymi (952 KB)

Pomocniczy opis kwestii etycznych. Opis kwestii etycznych (167 KB)

Dla projektów składanych w ramach grupy podmiotów naukowych gdzie Liderem będzie GUMed prosimy o indywidualne zgłaszanie potrzeby podpisania porozumienia zgodnie z odrębną informacją – LINK

Przy tworzeniu opisów merytorycznych mogą Państwo posłużyć się następującymi wzorami 2 (119 KB); 1 (120 KB).

W kwestii uzupełniania planu zarządzania danymi prosimy o kontakt z Biblioteką GUMed, email: biblinf@gumed.edu.pl

SZKOLENIA i WSPARCIE BIURA PROJEKTÓW

Biuro Projektów organizować będzie szkolenia online dotyczące składania wniosków.

Szkolenie dotyczące ogólnych warunków konkursu OPUS 21 odbędzie się 22 kwietnia 2021 r. w godzinach 10-13. LINK DO REJESTRACJI

Podczas tego szkolenia swoją ofertę wsparcia naukowców z GUMed zaprezentują również reprezentanci Centrum Analiz Biostatystycznych i Bioinformatycznych oraz Centrum Bioanalitycznego.

Szkolenie szczegółowe z przygotowania budżetu, uzupełniania wniosku oraz przygotowania planu zarządzania danymi odbędzie się 19 maja 2021 r. w godzinach 10-14. LINK DO REJESTRACJI

Dodatkowo informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem Rektora Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego pracownicy GUMed pełnią swoje obowiązki częściwo w trybie zdalnym, prosimy o kontakt emailowy. Istnieje możliwość konsultacji online (MS TEAMS, ZOOM) z pracownikami Działu Projektów Badawczych, w celu umówienia się na indywidualne spotkanie prosimy o kontakt emailowy.

Jak dojechać?

Zobacz kampus